måndag 13 januari 2014

Fisket om 2013

2014.Hur ska det gå. Jag är lite sen med att skriva men bättre sent än aldrig.

I våras så bjöds jag på min första Havsöring (1340g) och pers på Id (1700g) . Nyköpingsån levererade bra och jag spenderade mycket tid på det. Sedan kom vi in i den senare delen av våren och gäddfisket satte igång. Nytt pers på gädda (4300g) tagen på en stor metad Mört.



Sommaren kröp sig närmare och Sutarfisket och ytfiske efter Gädda blev en favorit. 
Sutarna fick jag dock bara tillgång till 1 gång, men då hade vi 8 fiskar var av 7 Sutare och en Ruda.




Vi hade grymt kul den kvällen, men Sedan var det slut på det och Gäddorna skulle upp. 


  Killer frog och Frenzy popper var överlägset bäst. 














Sedan blev det Streetfishing och abborrfiske då och då men hösten kröp sig närmare och närmare, så vid september-oktober hade vi ett riktigt kul Gäddfiske i östersjöns skärgårdar.

Max och jag hade ett kanon fiske utanför nyköping med 60 landade på 3 helger 

Mouse var betet som levererade bäst! http://www.fiskeguide.org/





Sedan drog vi ut i ytter skärgården och fiskade i 2 dagar och landade 72 fiskar. Det är ett minne det!







 
























Fisket började gå mot sitt slut! Men jag och Rickard hann med 2 pass i skärgården med fina fiskar. 27 st landade på 8 timmar.
































Det var mitt 2013.  Inga jätte händelser men ett riktigt kul år i alla fall. Nu blickar jag mot alla guidningar och turer 2014. Detta år ska bli något extra.

Ha det gott alla vänner och Skitfiske!!!

//Littlepiker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar