fredag 13 december 2013

Ovanligt inlägg om Mat



Idag hade jag tänkt att inte skriva om fiske...
Idag ska jag skriva om vad jag har med mig att äta när jag fiskar.
9 av 10 så har jag "Pastasallad" med mig ut, och en Cider eller Coca Cola. För halva nöjet med fiske är ju att äta!
Så därför ska jag berätta om hur jag gör när jag gör min Pastasallad:

Som ni vet så kan en Pastasallad se ut på olika sätt. olika sorters kött, Är en stor del. Till exempel kan man ha kyckling,  Thailändsk pungråtta eller soltorkad Gnu. You name it!

Så mina ingredienser är:
1 st        Paprika
1 st        Tomat
500 g   Kyckling
1-3 dl    Pasta
100 g    Fetaost

Dressing :
1 msk     Olivolja
1 nypa   Basilika/Oregano
                                                                                            1/4 krm Salt


Och för att lyxa till det så passar
en "Herrljunga" Päroncider  Jätte bra!












Pröva detta, Så får ni se på Pastasallad!

Ha det bra och Skitfiske

// Littlepiker


2 kommentarer:

  1. Hej Sebastian!

    Jag lade till din blogg på blogglistan på vår fiskeblogg Fiskeligan (du hittar den här http://fiskeligan-haze.blogspot.se/ )

    Vi hörs om Nyköpingsån ;)

    /Hans

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar!
    Det gör vi! påsklovet kommer bli magisk
    Skitfiske!

    /Sebastian Eriksson

    SvaraRadera