fredag 2 augusti 2013

mina prylar




HEJ!
jag tänkte berätta om vad jag använder för utrustning när jag fiskar gädda. mitt spö är av det hollänska Rozemeijer spö som har en kast vikt upp till 100gr. det är ett jerkbait spö som har ett mått på 2 m ungefär. det är jag riktigt nöjd med. min rulle är en ambassadeur CB. den sitter fint i handen och har en bra lin upptagnings förmåga. den rekommenderar jag skarpt. tafs: savager ståltafsar. funkar utmärkt.  sen använder jag många olika beten buster jerk. big bandit och salmo slider och många fler. mc mio är en klassiker. men det finns några beten som har det lilla extra.


Mouse: detta bete är en spinnfluga som Tony "mouse" Andersson har tillverkat.den  spinns hem sakta med långa eller korta vevstopp. den utspelar sig bäst på vår och höst. men funkar galant på sommaren också. setta är ett otroligt bete som jag rekommenderar skarpt. om ni blev sugna på dessa beten så i  på denna länk: http://www.fiskeguide.org/












Pig King: detta är också ett bete som
har tjänat mig väl. swimbaait. den har en vacker
gång med en dansande stjärt och kroppen vikar konstant.
den kan fiskas snabbt och sakta. beroende på vikten på skallen. han har även gjort ett till kanon bete som heter hippi shake. sr eller jr. också riktiga kanon beten. finns att köpa på jiggar.nu
Pig King Hippi Shake Jr Finmört Limited Editionhippi shake Sr
Pig King Swimbait Jr BluePearlSwimbait| |                                                                

2 kommentarer: