torsdag 25 juli 2013

Hej ! nu var det ett tag sen jag skrev nått! men jag tänkte berätta lite om 2 dagars streetfishing som jag och min polare från teamet, Ludvig fick vara med om. 1 dagen var lite seg. jag hittade ett stim med större abborrar som vi kastade på. gav resultat i alla fall. och en bonus gädda på 1.2kg ungefär. dag 2 så skulle vi köra abborre men det fick en del konsekvenser. 4 abborrar, ja. men  ett kast så drar jag den vidd en liten gräs samling i strömen och klipper en gädda. haha jätte kul.. en snipa på 1 kilo. sen så drar Ludde ett praktfullt kast rakt på det hetaste stället i strömmen. jiggar 2 ggr och PANG!! 
- den här är bättre tror jag, säger ludde.
jag står och drar åt hans slirbroms varv efter varv. 
-  kanske är en abborre? säger ludde glatt.
- äru dum eller ? säger jag . det här är en bättre gädda! och mycket riktigt en fin gädda på 3750gr, som resulterade ett nytt pb för han!! skitkul. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar