fredag 16 januari 2015

Alaska - Big Fish Stories - FreeWaterPictures

Tjenare!

Jag tänkte berätta om kanske, enligt mig en av världens bästa fiske och natur film, Alaska - Big Fish Stories. 

Den här filmen såg jag en fredag kväll, när jag låg och tog det allmänt lugnt innan en helg fullspäckad med fiske. Jag slog på filmen och började kolla. Hade hört mycket gott om den här filmen och bestämde mig för att se den. Med 1080p och i ett mörkt rum så kändes det som om man var med på plats. Brukar inte känna så men konstigt nog gjorde man det.

Under filmens gång så fick man känna alla olika känslor. Sorg, spänning, hunger, glädje, ilska och frustration. När man fick se grabbarna från FreeWaterPictures, Oskar Stenberg, Johan Bäck, Christofer Torbjörnsson och Erik Lundin sätta sig på ett plan i Alaska för att flyga djupare in i vildmarken för att fiska i "innoko river" kände jag att, fan, det där vill jag också göra.

Sedan fick man se alla motgångar dem hade. Väder, farliga djur och annat som man annars skulle bli knäckt av. Jag kände verkligen hur jag uppskattade en varm säng och slippa ligga i ett genomsurt blött tält. Även maten uppskattade man mer än någonsin. Jag hade just käkat tacos och dem hade käkat lite torrt, kryddat ris.

Sedan efter alla motgångar och dem nådde sitt mål med resan så kändes glädjen i hela kroppen. Vilket fiske dem hade. Oräkneligt många över 7 kg! Helt stört bra fiske med otroligt fin topp som ni får veta när ni ser filmen!

Så Jag skulle vilja ber er, gå in på https://www.reelhouse.org/freewaterpictures/bigfishstoriesalaska
och beställ er själva en film!

Den är 80 min lång fullspäckad med fiske och natur, med grymt bra kvalité! Li kommer absolut inte bli besvikna kan jag lova!


Se trailer här - https://www.youtube.com/watch?v=9vXmYpLHrv8









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar