torsdag 25 december 2014

5 Största gäddorna 2014

Detta år har varit överlägset bäst när det gäller storleken på min gäddor. Så här har ni dem, de 5 största gäddorna tagna detta år av mig:

1. Denna gädda tog jag på vertikalfiske på Glan i Oktober på ismojiggen. 101cm och 5050gram.

2. Den här gäddan vägde bara 6045 gram men var hela 110cm lång. Nytt längd PB för mig. Tog också på ismojiggen på vertikal fiske samma dag som 101:an på bilden över. 


3. Här började min höjning av personbästa. Från 4300 gram och 86cm till 7300gram och 101cm. Fångades på Spinnfiske med Mouse i Blekinge i april.


4. Näst största gäddan tog jag också i Blekinge i augusti när det var 24 grader i vattnet och strålande sol. 2 över 7kg kom upp de dagarna var av en tog jag. Min gädda vägde 7800 gram och var 104 cm lång. Tog en Lucy från Esoxgear. En riktig kanon fisk! 


5. Och största gäddan detta år och därmed nytt persbästa på vikt är tagen i Glan också på vertikalfiske efter gös med Westin tein teez. Den vägde 9000 gram och var 106 cm lång. Ett riktigt muskelberg till gädda. 


Det var mina 5 största. Alla över metern och gör detta till helt fantastiskt år för mig!

Hoppas ni haft ett fantastiskt fiske år ni med och så önskar jag er SKITFISKE till nästa år. Jag tror att nytt svenskt rekord kommer sättas då. Inte jag men någon i fiskesverige kommer det! 

Tack för att ni läst och God Jul och Gott Nytt År! 

//Basse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar