söndag 15 september 2013

Tjena!

I måndags beslöt jag och Max för att ta ännu ett pass i helgen. Sagt och gjort. Jag packade alla grejor på torsdagen och tog med allt till stan. Sen på eftermiddagen så bar det av. allt var med förutom min kamera som naturligtvis låg kvar på i köket. Men men. vi lämnade alla grejor och satte oss ner och diskuterade morgon dagen. då fick Max en ide. Den körde vi på, 1 timmes fiske från brygga är ju nått i alla fall. så vi tog cyklarna och kärra  och sen full fräs mot Piren . woftail och busterjerk prövades och vipps så hade vi en rolig gädda som  simma nedanför betena som steg men men sima ned igen. den hade missat Wolftailen innan så han var försiktig. men ha simma iväg för gått och vi flyttade ställe, Med all förflyttning m.m så tog det 45 min innan var på brygga nummer 2. Där tog vi på buster jerk oc ett kast en fisk. Kanon en gädda som var 3 cm större än betet, en guldstjärna. sen flöt det på. gädda efter gädda 1.5 kg 2.0 kg!! vi tappade fisk vi landade fisk! vilket fiske. 15 min = 5 gäddor . inte fy skam...

Dag 2. ut vilade, Så gått som i alla fall, Smyger vi upp lite sent, 6.30. Vi fixar pasta sallad sen tar vi oss ned till båten, Vi öser båten och packar in ett kast från bryggkanten resulterar en 700gr gädda . Men vi fortsatte över hela viken och ankrade vid "blekingviken" där vi kom på att tången hade stannat hemma, Shit. Men så plötsligt hojtar Max till. "Jag hittade tången"!! yes dagen är räddad men bullshit. Max ska gå och  kroka av gäddan som han lyckade knipa på en ruggen shad. då han får en skarp närvryck ning i handen , så då Tappar klantarslet tången i vattnet! "ta dig i röven säger jag"! vi blir då tvugna att använda  av bitar  tång resten av dagen. sen hittade vi en fin djup kan, från 3 meter upp till 1 meter som gick upp till 50 cm. Mouse dags :) Ett kast, mousen spinns in med många vevstopp, Då kommer plogen. Men försvinner, Då tittar jag mot max mouse, Samma där en fin plog som INTE viker av, PANG!!! en fin gädda på 2.5 - 3kg. 76 cm. Kul ! , Foton och mätning sen var han tillbaka. det fortsatte bra. till "mouse viken " där vi fått dubbel hugg 2 gånger innan, Klart vi inte missar den chansen heller. dubbeldrilling, Skit coolt. men när vi skulle fota såg vi att den ena gäddan blödde från gällocket. i med den utan foto, den simmar iväg glatt och nr 2 hakar på!

sen driftade vi  längsmed viken lite små fisk, Men inget stort, sen var det lunch dags, lite pasta sallad och Livselixir så var vi fit for fight igen, fortsatt små fisk. sen var vi vid den fina bryggan vi stod på i går. kanon här stannar vi, Fisk efter Fisk. vi tog många men tappade ännu fler. desperata byta vi krockar m.m men det fortsatte lossna, tyvärr, sen tyckte vi att det räckte med fisk. så fortsatte längs med kanten bort, Sen var det dags för Hem färd. så vi tog oss i land och väntade, i väntan på Max pappa   så kerade vi på en hög brygga. vi kom då på den briljanta iden att ha en MOTHUGGS TÄVLING:  Max kastade först och jag sen, vi jerkade en stund sen gjorde Max mot hugg,  amatör tänkte jag och drog till i spöt. när betet slutat flytta sig så small det. direktefter mothugget!  hehe mothuggs tävling är att rekommendera.

Beten för dagen : Mouse och buster.
tack till Tony andersson www.fiskeguide.org .

Sebastian / > Littlepiker.