lördag 7 september 2013

Maxat fiske med Max i dag.

Tja! 
Nu var det helg igen. Och det betyder , Ledig. och då vet ni ju vad man gör då. I alla fall så drog jag mig till sjöss med Max och fiskade lite Gädda. vi körde våran båt till den klassiska Blekinge-viken  som jag tidigare berättat om. Ja där stod det fisk som vanligt. Ut med en liten buster. Och Pang! En liten go pudding som krokades av i vattnet. Sen flöt det på som flötet hade gjort. Fisk efter fisk. Ha Ha skit kul! Tills jag tappade en bättre madam. Uppskattat 4 kilo.  Den var lång enligt Max och fet enligt mig. Jaja,,, Så vi fortsatte, Ett klassiskt dubbel hugg på Mouse var ju inte så konstigt. så vi körde på det. Och Mouse funkade som vanligt bland  stora pelare av gräs som sköt upp ur vattnet. Med lite skicklig het så lyckades man ta sig förbi och få blotta ett fint klipp av den lilla gröna saken . Vilket bete! Sen gick dagen mot sitt slut, Och det var ju faktiskt ganska tråkigt. C&R som vanligt. 
Ställning:
Max: 6 gäddor + en felkrokad 
Jag : 4 gäddor 
besegrad denna gång. men men.
Länkar: http://www.fiskeguide.org/ Mouse Mouse Mouse!!!
http://www.youtube.com/watch?v=D4wz19sD-zw Film från förra helgens fiske!!!


pite pike





dubbel på mouse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar